Ladda ner flera gratis Lenormand lekar/Orakel

Jag har under en bra tid funderat på att skapa en egen lenormand lek. Dessförinnan var jag intresserad av att göra en egen tarot lek, men eftersom symboliken är så invecklad i Tarot, korten många och det finns så otroligt fina lekar redan för alla smaker. Min favorit hittils i Tarot är The Legacy Of The divine Tarot.

Men Lenormand har en annan struktur och är rak i symbolismen, vilket jag uppskattar. Ju enklare symbolik (i just lenormand) desto enklare blir korten att tyda för mig. Ibland käns det som att i Tarotär mycket gjort för själva konstverket och intuitionen får något svårare att bli hörd, för mycket sinnesintryck kanske..?

Förutom min fundering på att fotografera Lenormandkort ute i vardagen och redigera till svartvitt fundear jag på att måla upp på akvarellpapper med akvarell pennor förstärkt med kaligrafi på sina håll och laminera. Vi får väl se om det projektet blir av🙂

Ladda ner en Gratis Lenormand lek

Men vill man göra det enkelt för sig och vill ha fler Lenormang & Tarot lekar kostnadsfritt dessutom, kan man göra såhär:

Här kommer länkar där man kan ladda ner olika Lenormand orakel, skriva ut och klippa isär. Jag skulle ändå föreslå att laminera dom efteråt så de blir mer lätthanterliga och håller en bra tid. Altertnativt kan man använda ett högkvalitativt fotopapper med mycket stadga.

Om du vill kan du i efterhand pimpa dina Lenormand kort, lägga till lite färg, glitter, klippa bort border osv Ha så kul!

Lenormand 9 kortsläggning, Blue Owl

Lenormand 9 kortsläggning, Blue Owl