Ja just det, nu minns jag!

Först vill jag bara säga, jag har haft en riktg, riktig skitdag. Anledningen till att jag har haft denna skitdag är helt och hållet mitt fel.  Att jag ens är inmålad i mitt jävla hörn är mitt fel. Nog om mitt hörn och min skitdag, häromdagen hände någonting ganska intressant!

Det finns vissa cykler i livet som är mindre behagliga, obekväma och omtumlande. Jag  är säker på att alla går igenom dessa tider då och då, men det är aldrig särskilt skoj när man själv är där. Det värsta med dessa cykler är stagneringen och tvivlen före det att man vänder på livet. Om jag utgår från mig själv är det både känslommäsigt svårt såväl som praktiskt, dessa saker kommer i par.

Mitt i skiten och stagneringen sker någon slags omvärdering om sig själv som person och det liv man lever. Här brukar jag väl alltid undra om jag är knäpp helt enkelt som tror eller söker som jag gör. Om det bara är min fantasi och den kära hjärnan som försöker vagga mig in i någonting trevligare än, t ex arbetslivet (mitt jävla hörn). Och visst tar det ut sin rätt att ha en mindre trevligt år bakom sig och inte riktigt kunna se slutet på skitdagarna. Man måste helt enkelt kunna ha tro på sig själv, sin förmåga, sin person och veta vad man vill – någonting som käns långsökt när man har skitdagar (år). Kanske är jag bara otacksam, som vill nå mina mål, kunna trivas någotsånär där jag arbetar? Eller så lider jag av någonting högst kvinnligt så som duktighetskomplex och någonting högst barnsligt så som strävan efter bekräftelse.

dreamwork

Häromdagen blev jag påminnd varför jag ens började intressera mig för det andliga. Jag kom ihåg en av mina tidigare upplevelser.

Jag var 15-16 någonting och jag var uttråkad och kär i en kille som inte märkte mig. Vi umgicks i samma kompiskrets och en natt drömde jag en konstig dröm.

Jag drömde att en man i 30 årsåldern kom för att hämta mig. Denna man var för mig okänd, men eftersom jag inte har så stor kontroll i mina drömvandringar brukar jag lyda duktigt när någon manar mig. Han ledde mig upp för en trappuppgång, in i ett hem där jag fick träffa en annan man, som var något äldre. Denna man som verkade höra hemma i lägenheten berättade för mig ett datum jag skulle få träffa denna kille som intresserade mig. Han sa hejdå, den andra mannen som väntade i hallen tog mig tillbaka hem igen. Och här vaknar jag, och minns samtalet samt datumet väl.

Datumet kom och gick och jag glömde drömmen, men så en varm sommarnatt när jag kom hem och försökte sova var det någonting som pocka på min uppmärksamhet, och här mindes jag drömmen igen (och visst hade jag träffat killen just denna sammarnatt =) Det som blev fel med datumen var att detta slog in den 24:e Juli och inte den 24:e Juni som jag trodde först.

Mannen som vägledde mig i trappuppgången visade sig var en väns döda farbror (de flyttade och hängde fram ett fotografi på honom jag inte hade sett förut) och den andra mannen som berättade datumen för mig var killens (som jag var intresserad av) döda pappa. Båda dessa familjer kom från samma land och kände varandra sedan långt tillbaka.

winter_dreaming

I några nätter har jag både drömt intressanta saker och haft besök, precis som förra gången när någonting inte tillåter mig att sova kom jag ihåg det jag hade glömt, drog parallelen som fattades. Men i mina skitdagar är det ännu oklart, det bästa jag kan komma på är att när det kommer ett tåg, så måste jag hoppa på det (vad det nu ska betyda) och det verkar inte handla om ett symboliskt tåg. För det andra i sådana saker, så är det inte alltid så stora saker det handlar om, det kan lika gärna vara någonting mundant och i längden betydelselöst (vilket jag inte hoppas).

//Häxhem