Lenormand läggning – för en fastighet

För någon månad sedan la jag en Lenormand läggning för ett hus jag var intressarad av, denna läggning gjorde jag före visningen (som fick förhinder) och publicerade i en FB grupp. Vilken tur, för då hade jag läggningen nerskriven och några rader om hur jag tydde den då. Igår var jag och tittade på huset, och jag slås en en gång av hur träffsäkert Lenormand är.

Så som jag har lärt mig, väljer man Huset –  kort nr 4 som cignifikator och placerar i mitten, koncentrerar sig på fastighetens adress & frågan, blandar, och lägger 8 kort runtom.

Lenormand, spådom om fastighet, köpa hus, dolda fel

Jag drar korten lite kort (de har fler betydelser):

  • Räven nr 14 – är ett sådant kort som visar på att någonting inte är som det verkar, falskt (i vissa yrken roligt nog ett arbetskort, list & manupilation).
  • Molnen nr 6 – visar på tak, kan handla om läckage – eller att man måste ta en titt på taket i stort, man brukar också titta på vad som knackar kortet på sidorna, höger – där ökar oklarheten, vänster där klarnar det upp.
  • Mössen nr 23 –  är sunkigt, smutsigt, smitta och grunden/källaren i huset.
  • Liljorna nr 30 –  visar på ålderdom, men även familjefrid.
  • Solen nr 31 –  är det stora lyckokortet och klövern nr 2 det lilla tur kortet.
  • Gentlemannen nr 28 –  är ett personkort för en man.
  • Hunden nr 18 –  syftar på en vän eller husdjur.

Jag klistrar in mina anteckningar jag skrev för nån månad sedan:

Fel på taket, svårt att fixa, en vän kan gå förlorad på köpet.
Fin och härlig trädgård.
Fel i grunden, dolt fel, falsk ”tur”….

Med facit i hand:

Det var fel på taket, det fattades vinskivor, en radda tegelpannor, och skorstenen behövde muras om, taken hade invändigt buktat in i ett av rummen på övervåningen (moln+hus). Huset var otroligt smutsigt & sunket (möss+hus), det var kraftigt eftersatt på grund av en gammal man som saknade ork (möss+liljor+man) och bodde där förut, jag misstänker fukt i källaren (mössen+hus). Säljaren verkade inte ha haft rent mjöl i påsen(man ska alltid se upp om räven visar sig i en läggning), då hen inte hittade till vissa delar av huset – som värmepannan, trots att hen skulle ha bott där. Trädgården var fin, det fanns en fallfärdig hundkoja (hund+liljor). Det finns potencial & en liten vinstmarginal (hus+sol+klöver), men är ett projekt med många dolda fel, mycket pengar man måste skjuta till och det skulle nog ta 10 år. Här måste man bestämma sig för vad man vill och orkar.