Bokinköp när det är som mörkast på året – Necromancy & Sejd

Jag har precis gjort slag i saken och handlat in två böcker jag har suktat efter den första är COMMUNING WITH THE SPIRITS: The Magical Practice of Necromancy

Detta står om författaren på Amazon:

”Martin Coleman works with the spirits of the dead and has done so for well over thirty years. He is a private person and neither teaches classes nor conducts workshops. He is a retired cost accountant, a job that gave him the stability and the time to pursue his interests in magic and other subjects. He wrote this book to share his knowledge of necromancy with those students of magic who were interested in pursuing necromancy in a non-initiatory manner. He also believes that this book might be of interest to a few serious researchers of occult subjects.”

Intressant för oss oinitierade som ändå letar kunskap med ljus och lykta!

och den andra är SEJD OCH ANDRA STUDIER I NORDISK SJÄLSUPPFATTNING – Strömbäck, Dag.

Sejd tar upp förutom det namnet indikerar nordisk själsuppfattning, hamnskifte mm. Det ser vi fram emot!

Nu råkade det bli så att jag inte vann den boken, attans! Jag får ta mig till biblioteket ändå!

Två till böcker jag just nu skulle vilja ha är: Vålnaden går före : folktron om själen av Eva Carlsson Werle och Bilden av universum bland folken i norr av Kerstin Eidlitz Kuoljok. Men de får vänta =)

Har du inget att göra just nu? Denna sida tycker jag är intressant : Heksebua.com