Hur man gör dekorations hjärtan av mossa <3

Naturen är en underbar plats för att hämta inspiration och material till allt möjligt. Man kan göra allt från salvor till granskottssirap till dekorationshjärtan klädda med mossa.

Idag har vi pysslat, vi har samlat in och skapat. Eftersom jag sällan planerar mitt pyssel fattades det både hönsnät och ståltråd. Vilket är att föredra, speciellt grön ståltråd. Men man får vara kreativ och hitta lösningar.

Såhär gör man Moss – Hjärtan utan ståltråd eller hönsnät:

Du behöver:

  • Mossa av valfri färg och sort
  • Någonting hållbart att göra en ram av
  • Gummiband
  • Garn eller ståltråd
  • Dekorationer så som: kottar, fina band, välkommen hälsning etc

Skapa ramen, jag gjorde min av en plastlist som jag band ihop med gummiband. Börja bygga på med mossa och vira garnet eller ståltråden runt så mossan håller sig på plats. Peta in mossa där det behövs. Dekorera efter smak. Färdigt!

 

Vill man kan man även göra ett hjärta av granris eller En. En fin dekoration till hemmet och en uppskattad gåva till andra. (ha allemansrätten i åtanke bara)

Nu ska jag göra rosor av löv och binda kransar av gran ris. På torsdag gör jag nog ett till rönnkors som får pryda hjärtat av mossa som jag tänkte skulle hänga på ytterdörren. Då fyller det fler funktioner och vackert blir det nog med😉