Pimpa dina Lenormand/Tarot kort

Just tarotkort kanske man inte vill ”förstöra” de är ofta så smokfulla med symbolik och bildspråk och även ganska kostsamma.

Lenormandkorten däremot är billiga att köpa in och inte lika mättade med symboler, enkla i sitt bildspråk. Jag var inte nöjd med färgtonerna som var dämpade och gråa. Efter att ha sett nedanstående video började jag pyssla lite med en kontursax och en gammal tusch penna som jag doppade i lite nagellack och förstärkte vissa färger på Lenormand korten.

Det syns dåligt på bild som är tagna i helt olika ljus, och jag hade inte glitter hemma så jag har bara framhävt rött, vitt och grönt lite diskret på sina ställen – färgerna fick ett helt annat djup. Samt klippt av den vita boarden på korten. Men jag är sugen på att prova lite glitter på sina ställen, lite sparsamt. Att skriva egna siffror skulle jag dock avråda ifrån.

Såhär såg det ut förut:

Korten före pimpningen - Lenormand Blue Owl

Korten före pimpningen – Lenormand Blue Owl

Korten efter lite pysslande:

Rött, vitt och grönt är diskret ifyllt samt kanter bortklippta - Lenormand Blue Owl - klicka gärna på bilden för att se detaljerna bättre

Rött, vitt och grönt är diskret ifyllt samt kanter bortklippta – Lenormand Blue Owl – klicka gärna på bilden för att se detaljerna bättre

Kika gärna på den inspirerade videon på Youtube ang hur man kan göra sina spåkort mer personliga:

http://www.youtube.com/watch?v=ESwVzwgywiE

Ha så roligt

//Häxhem