Att plocka upp pennan…

Ska jag vara helt ärlig mot mig själv har jag glömt bort pennan. Förutom en trevlig kväll med salva invigning har jag inte ens försökt att plocka upp den på fyra år nu.  Ganska tråkigt egentligen eftersom jag en gång drömde om att bli konstnär och övade mitt muskelminne varje dag. Nu märker jag hur ringrostig jag är, handen förmedlar inte det hjärnan vill och det blir amatörmässigt minst sagt.

Till mitt förfogande hade jag en hel skisspenna som har överlevt åren. Jag kanske skulle köpa in ett block, kalligrafi pennor för kontur och skiss pennor i olika grader och kol vore också trevligt.

Träd är lätta, jag börjar med träd:

Sen finns det roliga ljusinventeringfunktioner på photoscape:

Då ska jag bara måla träd i en månad eller så, börjar med ögon sen, stilleben, ansikten, måhända får jag upp farten igen.

Kanske en faun med lysande blå ögon

Nej jag är inte bitter, inte alls…

Godnatt