Negativ Energi, Ondska, Negativitet

Inspirerad av de många sökord som leder till bloggen, frågor via mejl och egna reflektioner tänkte jag att ett inlägg rörande Negativ Energi skulle vara på sin plats.

Vad är Negativ Energi?

Genast blev det klurigt att svara på och tänker ni själva efter innefattar termen väldigt mycket. Detta är också beroende från person till person vad de själva uppfattar som negativt. Jag skriver själv negativ energi, negativitet, ondska ibland men jag vet vad jag menar, det gör däremot inte ni eftersom det är individuellt. Det är alltså dåligt beskrivande ord (vilket även jag bör ta till mig).

Exempel på frågeställningar:

Hur blir jag av med negativ energi?

Det är negativ energi i mitt hus, vad ska jag göra?

Jag har mycket negativ energi i mitt liv, hur ska jag göra för att må bättre?

Vi kikar närmare på vad människor kan benämna som Negativitet, Negativ energi:

Är det starkt avund, förtal? Närvaro av en död ? En laddad tanke som inte släpper så som ilska, irritation, ångest? Är det att det verkar sitta någonting tungt i väggarna ? Känner du såhär överallt, eller är det bara på vissa specifika platser? Vad exakt känner du? Är du central i det hela, eller är det en annan det hänger runt?

Förstår ni min poäng?

Att hopa så mycket saker som de ovan i en enda term Negativ Energi är att röra ihop det något fruktansvärt.

Det bästa vore om man analyserar situationen något istället:

  • Var känner jag så… plats, personer, hela tiden?
  • Hur länge har jag känt så? När började det- hände någonting i samband med det?
  • Vad exakt är det jag känner? Känslor –  i så fall vilka känslor handlar det om?
  • Närvaro? – är mina känslor en grund till varför jag känner en närvaro d.v.s. hjärnspöken? Eller är det verkligen en ande här, isf vad vill den?
  • Om det är en ande/död – händer detta ofta och är det kraftig/påtaglig kontakt? Detta kan indikera på att man behöver arbeta med möjliga mediala gåvor man själv har eller att man inte kan driva ut anden själv och måste ta hjälp av någon som kan.
  • Vad har förut hänt där jag bor som kan ha lämnat ett spår? Om allt är koncentrerat till en plats, hemmet exempelvis, marken osv
  • Har jag varit hos läkaren och utrett möjliga fysiska bakomliggande orsaker? sjukdom, utbrändhet, depression
  • Är det mycket avund, skitsnack som har lett till detta? Onda ögat exempelvis – Hur bemöter människor mig? Har det förändrats drastiskt?
  • Finns det faktorer så som stress, sociala faktorer, ekonomi, dålig kost och brist på motion etc som kan ha lagt en grund till detta?

Möjligtvis kan man om man begrundar frågorna ovan få en mer rimlig uppfattning om vad som händer/felar och börja arbeta med en lösning som kan bestå av att möta flera av frågorna ovan. Det kan man inte om man bara tänker Negativ Energi för det kan ju vara allt och ingenting.

Också tror jag att det finns cykler i livet där man möter mycket motgångar, känner sig deprimerad i.o.m avsaknad av mål eller meningsfullhet i vardagen. Detta är helt naturligt och alla möter detta. Det behöver inte bero på någonting övernaturligt.

Man kan själv börja med att rena (städa ur platsen) samt de som bor där – upprepande gånger, beskydda och sedan inrikta sig på att dra till önskvärd atmosfär.

Men kan arbeta med sitt inre välmående genom att göra det man riktigt tycker om med dom man riktigt tycker om, vandra i naturen eller prova olika guidade/vägledda meditationer

Men kan arbeta med sitt inre välmående genom att göra det man riktigt tycker om med dom man riktigt tycker om, vandra i naturen eller prova olika guidade/vägledda meditationer

Detta videoklipp tycker jag är väldigt effektivt när det kommer till att begrunda sitt känsloliv, prova det –> Guided Meditation for deep relaxation, sleep, insomnia & higher self experience with ego loss

Om detta var intressant kanske du vill läsa fler artiklar relaterade till ämnet:

Läs även onda ögat, avund, lättare förbannelser och förtal

Läs även städning av ditt hem och de som bor där

Läs även hur man stänger ner eller hur man stänger ner med chakrat

Läs även hur man beskyddar hemmet med en häxflaska

Läs även mina tankar om sjukvård, andlig vård och friskvård

Om du söker ”meditation” på bloggen hittar du flera gratis mediatationer, förutom den ovan.

Bara några spekulationer en Onsdag eftermiddag.

//Häxhem