Att städa ett hem och dess invånare

Precis som man städar damm och grus måste ett hem städas från annan skit som sätter sig i väggarna, jag har skrivit om det förut där jag har hopat olika metoder för att rena sig själv och sitt hem. Men det kan egentligen inte upprepas allt för många gånger, inte ens för mig själv. Man måste städa. Eftersom det har vart en del tungt tryck, skit, gnabb, sjukdom, trötthet och fan vet vad här hemma var detta verkligen på tiden, lite sent men bättre det än aldrig nu när orken är tillbaka.

En gång i veckan har vi vanlig storstädning här hemma. Då åker ångmoppen fram, dammtrasor och dammsugaren. Idag tillsatte jag grovt havssalt i mopp vattnet som fick förånga hela lägenhet under städningen. I sprayflaskan med grönsåpa blandade jag i upplöst salt och såg till att torka allt med det inklusive ytterdörren.

Barnen åkte i badet, med en lite salt i vattnet, inte värre än vanligt badsalt egentligen (skölj och smörj in ordentligt efteråt), husets andra vuxna medlem fick skrubba sig med havssalt (2 tsk salt + 2 tsk bikarbonat/bakpulver) – under en predikan av mig om hur bra det är för huden och man blir verkligen väldigt len. Denna människa har varit pissig och irriterad halva veckan – det vände verkligen och lättade avsevärt. Sen var det min tur att hoppa i med en bön om avlägsning av skit som dämpar och trycker mig.

När det är rent och hela atmosfären i hemmet har tystats är det dags att fylla på vibbarna med det du önskar ha i ditt hem.

Citronella ljus och en lös rökelse av kanel, kaffe, vitlöksskal och några droppar granskottssirap - för harmoni, för att söta upp ett hem, för avlägsnande av tunga tankar

Citronella ljus och en lös rökelse av kanel, kaffe, vitlöksskal och några droppar granskottssirap – för harmoni, för att söta upp ett hem, för avlägsnande av tunga tankar

Om man har husdjur och barn är det bra att röka in hemmet när de inte är hemma, samt vädra under tiden och efteråt, det är inte meningen att det skall lukta för mycket bara subtilt.

Nu är jag redo för en ny vecka.

//Häxhem