Tre sätt att Åkalla Ärkeängel Michaels beskydd

Ärkeängeln Michael vars namn betyder "Vem är lik gud" han leder härarna och var den som kastade ut Lucifer och hans föjeslagare ur himlen. Michael är motsatsen till Samael (guds gift) som även han är en dödsängel.

Ärkeängeln Michael vars namn betyder ”Vem är lik gud” han leder härarna och var den som kastade ut Lucifer och hans föjeslagare ur himlen. Michael är motsatsen till Samael (guds gift) som även han är en dödsängel.

Detta blir ett mångfacciterat inlägg men med ett sammanhängande tema. Ärkeängeln Michael. Hans historia finns de som kan berätta bättre än mig, och de låter jag dom göra.

Det jag vill är att väcka ett intresse av att åkalla Änglar och de makter de representerar om inte det går emot ens panteon.

Tidigare har jag skrivit om Helgon, som är relativt enkla att åkalla då vi lever i ett kristet samhälle (och de flesta är indöpta i kristondomen), något att tänka på med helgon är att de inte är särskilt liberala och de är principfasta så lite bakrundsarbete är bra om man rent magiskt vill etablera en relation med någon av dom. Jag har både fått hörsamman och inte.

Ärkeängeln Michael är en stridande Ängel vars uppdrag är att beskydda de svaga, honom vänder man sig till när man är svag, i nöd och i behov av beskydd, så böner om kärleksliv och hälsa skulle vara lite off topic.

Beskyddet kan också ses som andligt mot onda ögat, agressioner, psykiska attacker mm och inte bara fysiskt beskydd . Man kan också be till Ärkeängel Michael om att bryta häxeri/förbannelser/dominant magi/bindande kärlekmagi och för rättvisa mot någon som bedriver illvilja mot en själv (berättigad rättvisa).

Men ingen av de nedanstående sätten är till för dom sistnämnda. Jag läste en gång en som skrev ”det viktigaste är tänka på när man gör upp en överrenskommelse med en ängel eller demon är att precisera när det ska utföras (rimlig tidsram) och vad som skall betalas, efter utfört arbete”  detta tror jag är bra riktlinjer överlag om man ber om någonting specifikt. Tänk på att utförandet skiljer sig i olika praktiker.

Nedan skriver jag ner några förslag på hur man kan åkalla beskydd av Ärkeängeln Michael, modifierade av mig:

För att åkalla Årkeängel Mihaels beskydd:

*Ett vitt Ljus,

*Passande rökelse

*En staty, eller en utskriven inramad bild på Ärkeängeln Michael
Ställ statyn/ramen bakom ljuset, tänd rökelsen och ljuset. Om man vill kan man slå en cirkel/davidstjärna/treenighetscirkeln kring ljuset,rökelsen och statyn/ramen med socker.
Be sedan någon av de nedanstående böner:
När du ber denna bön skall du visualisera (eller göra den under en meditation) att den sker så som du läser den, mot slutet visualisera att din aura har samma kobaltblå brinnande färg som Michaels svärd, att flamman omsluter dig.
Bön till Ärkeängeln Michael
Michael på min högra sida.
Michael på min vänstra sida
Michael ovanför mig
Michael nedanför mig
Michael inom mig
Michael överallt, omkring mig
Ärkeängeln Michael med ditt koboltblå flammande svärd,
skydda mig!
*
Denna bön kan också läsas antingen på Latin eller på Svenska:
Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio,
contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
Princeps militiae coelestis, Satanam aliosque spiritus malignos,
qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina
virtute, in infernum detrude.
Amen.
*

 Helige ärkeängel Mikael, försvara oss (istället för ”oss” kan För och Efternamn på dom som beskyddet skall avse sägas) i striden, var vårt värn emot djävulens snaror och ondska. ”Må Gud betvinga honom,” därom ber vi ödmjukt, men du, de himmelska härskarornas furste, kasta med Guds kraft ned till helvetet, Satan och de andra onda andarna som irrar omkring på jorden för att fördärva själarna. Amen.

låt ljuset brinna ner.

För att få Ärkeängel Michaels beskydd i sömnen:

Ett vitt ljus (helst litet då man ska gå till sömns när det har brunnit ut)

Tänd ljuset och be:

Ljus, lys upp vägen till Ärkeängeln Michael.

Om min önskan är lämplig,

visa mig vatten och en grav,

Om inte, visa mig vatten och en sten.

Be den sporadiskt i sängen medan ljuset brinner ner, och be den när ljuset slocknar. Var sedan tyst och gå och lägg dig till sömns.

Skyddsbesvärjelse för hemmet. St Michaels svärd:

Du behöver ett svärd, fingerstort och av stål.

Om det redan finns en hängningsanordning på svärdet så använd den, annars kan du trä en vit tråd om hjaltet på svärdet och knyt en ögla du kan hänga upp det i. Rena ditt svärd i kallt rinnande vatten innan du börjar.

Be till St. Michael om beskydd (ovanstående Svensk bön kan användas) nämn alla boende i hemmet och häng upp svärdet.

Svärdet skall hängas inomhus, strax vid dörröppningen på motsatt sida om gångjärnen, i ögonhöjd.

*

Lycka till // Häxhem