Lenormand, 3 korts läggning, Söndag 2/7

Jag gjorde en tre kortsläggningen för privata angelägenher om måndagen.

Såhär såg korten ut:

33Nyckel + 4Hus + 17Stork

33Nyckel + 4Hus + 17Stork

Nyckeln är ”ja” kortet vid ja och nej frågor, men kan ses också rent bokstavligt att den låser upp dörrar. Den står för framgång och lösningar, efterföljande kort berättar ofta vad nyckeln handlar om. Huset står för hemmet, det privata och precis som i nyckeln berättar korten runt om vad som sker i hemmet, husköp eller familjära angelägenheter. Storken betyder förändring. Tillsammans tydde jag det som att jag får en förändring i hemmet, en tillökning i hemmet som även blir en lösning.

Ungefär en timme senare fick jag reda på att en närstående hamnat i trångmål, och vi blev en vuxen mer i mitt hem. Och jag har en nyckel mindre! Flytten ägde rum på måndagen. Tydliga kort!

Vänster sidopanel har fått en ny Länk kategori: SPÅDOM & LENORMAND, där jag har listat olika tolkningsmanualer för Lenormand en på Svenska och några på Engelska, den svenska är tyvärr något kort och bäst är det att läsa flera manualer och dra kort för dagen för att försöka observera korten i vardagen. Andybc och Chana`s är två som har stämt bra för mig. Det kommer även att tillkomma bloggar allt eftersom.

Jag vill även passa på att tipsa om denna artikel: The Spaewife; Or Universal Fortune Teller – som går igenom allmäna betydelser av det mänskliga utseèndet, handtydning, figurer man kan se i Kaffe/Thesump – vilka ligger nära Lenormand tydningarna i allmänhet.

Intressant är att jag kommer från ett annat land men spånycklarna för figurerna i kaffesumpen har jag lärt mig på samma vis som de beskrivs i artikeln ovan. Universiellt? Verkligen!

//Häxhem