Lenormand läggning dåtid, nutid och framtid med en specifik fråga

Idag har jag provat min första lenormand läggning där läggningen visar dåtid, nutid och framtid med en specifik fråga.

Läggningen kommer från: Confessions of a freaky fortune teller och kan läsas i sin helhet där.

Man börjar med att välja ett cignifikationskort, jag valde damen/kvinnan som får stå lite allmänt för mig., men när jag blandade dök ”jobb” upp i huvudet, och nu när jag har läst korten verkar det ha blivit ”jag och mitt jobb” som fråga.

Cignifikationskortet placeras i mitten (13)

Sedan läggs korten runtom Enligt ovanstående exempel.

Min läggning dåtid nutid och framtid, Lenormand Blue Owl 14 Augusti

Min läggning dåtid nutid och framtid, Lenormand Blue Owl 14 Augusti

Kort 5 och 1 beskriver en definitiv händelse som skedde i dåtid som fortfarande påverkar ens liv nu.

Kort 6, 2, 13, 4 och 8 det som är nu.

Kort 9 och 12 beskrivet hur dåtid blev till nu.

Kort 3 och 7 berättar om framtiden.

Kort 10 och 11 berättar hur nu blir framtiden eller är den närmaste framtiden.

Då ska jag försöka tolka detta, jag provar Chanah`s betydelser.

Dåtid (riddaren + Brevet) ett snabbt kontrakt, riddaren står för snabbheten och boken för kontraktet, kan också betyda att en hemlighet uppdagas snabbt. Men eftersom det är min läggning vet jag att det i detta fall handlade om en snabb anställning. Vad konstigt jag har hela tiden har sett brevet fast det är boken som ligger där?! Bok står för kunskap,hemligheter..snabb kunskap? Som påverkar mig nu…vad kan det vara?

Dåtid till nu (lie + räv) lurendrejeri, listigt illsinnat skvaller som sårar och gör ont när lien skär en. Denna är en luring, ett ”karmisk” kort men i sin helhet dåligt. Pekar mot nyckeln, en dåtida fara (lie+nyckel) hotar även i nutid eller kan/kommer att försvåra för lösningar och möjligheter? Lie+bok+räv listiga illsinnade hemliga/dolda skvaller som sårat. Eller den som sårat listigt är fortfarande hemlig?

Nutid, mössen påminnet mig om hur vi slåss på jobbet efter de bästa objekten. Mössen+nyckeln+kvinnan jag kommer att lida en förlust (? fan också, låter dåligt). Bukett+kvinna+stjärnor jag får en trevlig överaskning, inbjudan till event/fest/sammanskomst som belyser nya möjligheter.

Nära framtid, hur nutid blir till framtid: en flyktig tur står klövern för klöver+ankaret en förankrad tur där ankaret ofta betyder på arbetsfronten. Den hamnade precis ovanför fåglarna klöver+fårglar betyder dubbel tur.

Framtid: kvinna+fåglar+orm det känns som att dåtid återuprepar sig lie+räv måhända blir det lyckofönster som klövern och ankaret ger hopp om även en anledning till illasinnat skvaller och förtal av en intelligent kvinna.

Fåglar betyder också syskonpar, duo, telefonsamtal, kommunication, nervositet och email. Allt det där finns på mitt arbete (och ett listigt, lömskt väldigt intelligent syskonpar om inte jag har trott fel)..kan man tänka sig…Korten fåglar+orm uppmanar och till eftertanke att inte tro allt man hör för då kan man få en ovän man inte vill ha. Hålla huvudet kallt och ha is i magen, samt att inte falla offer för nerverna.

Så! Det var min första större Lenormand läggning.

Vad tycks? Någon Feedback?