Lenormand, 3 korts läggning 11:e Aug

Nu har min Lenormand Lek anlänt tillsammans med en hel del andra saker, jag har varit bra på att läsa på datorn och spara pdf filerna för att någon gång köpa bläckpatronen som fattas och skriva ut materialet. Det är skillnad mellan att läsa en tryckt verklig produkt eller att läsa på datorskärmen.

Några av sakerna som har trillat ner i brevlådan det senaste...

Några av sakerna som har trillat ner i brevlådan det senaste…

Men över till dagen läggning, min första faktiskt:

Heart 24 + Mica 23 + Tower 19

Heart 24 + Mica 23 + Tower 19

Ren inutiativ tolkning: Det som jag håller kärt (hjärtat) kommer att drabbas av sjukdom eller stöld (möss och torn), vilket ger svårigheter.

Eller jag är singel (tornet+hjärtat) och känner kärleksoro (mössen+hjärtat)

Det visade sig bli en invit och diskussion om att inte fortsätta vara singel framöver(hjärtat + tornet), jag lutar dock mest åt att fortsätta som jag har det av rädsla för att det jag har ska bli förtärt (mössen).

Jag har funderat på vilken metod jag ska lära mig korten efter. Det finns olika skolor, och som jag förstår ska man inte läsa korten med enbart intuition utan stola sig på tolkningsnycklar. Kanske går det att kombinera med att meditera över ett kort och göra mindre dagsläggningar för att lära sig kortens betydelser i det dagliga livet samt förstå sitt eget bildspråk mer.

En ganska trevlig övning som finns i Draja Mickaharics böcker (ja, jag vet men det är ju så bra författare!) är att tömma sinnet och dra 4 kort för att lägga dom med ryggen uppåt, sedan vänder man ett kort i taget och skriver ner de första kännslorna,tankarna, intrycken man får tills sig av ett kort. Ganska mödosamt egentligen eftersom det inte är helt lätt att finna tid att sätta sig i en meditativ stämning varge dag. Sedan är det ganska vanligt att dra ett kort för dagen, detta är främst för Tarot men Lenormand ska man helst ha fler kort av och läsa kombinationerna. Så jag tänker att jag kan börja med en kombination för dagen och sedan försöka observera på vilket sätt den kombinationen visar sig.

Må gott // Häxhem