The Pagan Blog Project 2012

Jag har haft lite bloggtorka och motivations död det senaste, inte för att jag har brist på ideer (som den där legacy tarot översättningen jag fick göra av ciro marcetti), nej det finns det massor av. Utan helt enkelt för att jag inte kan ta mig tiden eller lusten att sätta dom på pränt.

Tanken med bloggen har hela tiden vart att leka med text, lära mig massor genom att undersöka, forska och sammanställa. För att sedan kunna gå tillbaka och läsa mina kråkor. 

Jag ville även dela med mig av det jag skrev och låta andra ta del av det, till skillnad från en privat dagbok var det en offentlig, fastän anonym sådan.

Nu har jag beslutat mig för att gå med i The Pagan Blog Projekt, mest för min egen skull och jag ska försöka att verkligen genomföra projektet.

The Pagan Blog Project

The Pagan Blog Project

Det hela går ut på att skriva ett inlägg i veckan som börjar på en specifik bokstav/handlar om en specifik bokstav som man postar på fredag, i projektet ingår även ett nyheltsbrev med förslag och motiveringar till lämpliga rubriket som faller under specifik vecko-bokstav. Varge vecko inlägg skall man tagga med ”The pagan blogg project”

 

2

6923