För framgång, öppna vägar och tur

En någorlunda mall jag använder. Den förändras lite eftersom behovet, skräddarsys men ändock en grovmall för öppna vägar syfte som ger resultat. För mig iallafall.

Gör växande eller nymåne, helst vid gryning/mitt på dagen, söndag eller tisdag (men får du en brinnande lust en annan tid och annan dag så gör ändå). Lycko – öppnavägar – överflöd arbeten är solens arbeten till skillnad från månen som är bättre för drömmar och resor. Med det sagt ska man ändå ta till vara på energier som är i fokus genom månens faser.

I sådant arbete tycker jag att det är viktigt att resa energi som speglar målet. Be,mässa, dansa och visualisera vägen till målet och själva framgången tills den är självklar. Detta tror jag gör det enklare för din egen del då tankens kraft är stor och för att sända ut rätt sinnestämning i universum och i det arbete du gör.

I sådant arbete tycker jag att det är viktigt att resa energi som speglar målet. Be,mässa, dansa och visualisera vägen till målet och själva framgången tills den är självklar. Detta tror jag gör det enklare för din egen del då tankens kraft är stor och för att sända ut rätt sinnestämning i universum och i det arbete du gör.

Ljus av bivax, eller vanliga stearin i guld, orange, gult eller grönt.

Kanel – för överflöd, god kommunikation och allmän tur.

Socker – för den söta framgången och det goda i livet.

Honun – för sötman i att dra till sig allt gott och för att själv bli omtyckt.

Olivolja – för den rikedom den har erhållit många.

Kaffe – för den rikedom den har erhållit många före mig.

Vatten – för flödet, havets rikedom.

Eld – för den brinnande passionen, drivkraften i att genomföra.

Luft – för flytande kommunikation, varbal framgång.

Jord – för tillväxt och förankring.

Min ande – som mässar framgång, tur och lycka. Drar och värkställer.

Och mitt blod – min DNA signatur, för den kraft som i det bor och offret som det ger.

Jag ordnar allt på en siverbricka, i mitten lägger jag ett papper jag har skrivit min önskan på. Själva syftet med ledord och symboler. Den inviger jag med en droppe av mitt blod och några hårstrån. Jag inviger ljusen med syftet, symboler, kanel och olivolja och placerar runt om. På alltsammans har jag honung, en snäcka, kanel, socker, lite kaffe, lite och lite vatten. Jag säger egenskaperna som jag skrev ovan för varge ingrediens jag tillför. Riktar ingrediensen och inviger den i det jag vill att den ska utföra. Jag stryker tändstickan och tänder ljusen också med en förmaning om vad de ska utföra med eldens egenskap. Sedan tänder jag rökelsen och inviger även den i sitt syfte.

Jag står och mässar, viskar ivrigt och väntar tills det blir statiskt. Jag ber om ett öppet flöde, med hela min kropp och själ om och om igen. Tills jag känner att det är igång.

Varge gång jag går förbi det sänder jag just min avsikt mot mitt arbete, jag när och tillför då och då tills ljusen har brunnit upp. Sedan placerar jag ljusstumparna och allt annat runtom på pappret och knyter ihop det i ett paket som jag har liggande där jag vill att det ska vara mest verksammast.

Såhär såg det ut dagen efter, jag valde att klä och inviga ett till ljus som får dra till mer för det färdiga paketet

Såhär såg det ut dagen efter, jag valde att klä och inviga ett till ljus som får dra till mer för det färdiga paketet

Jag drog tre kort ur min Tarot lek – som nu talar till mig på ett annat sätt. Det är intressant hur en lek man får en anknytning till skapar sig en personlighet. Paketet är omvirat med gul tråd och förseglat med vax från ljuset, halsbandet fick ligga med och det kommer jag att bära på mig.

Förra gången jag gjorde en liknande ritual som denna var det för hemmet. Då samlade jag jord från 4 hörn av huset och i la jag även en guldlänk jag inte användet, mynt,maskrosor och andra örter. Då la jag alla ingredienser i en kittel som jag ställde ljuset i för att brinna ner. Jag vände mig även till en gudom jag mässade för hyllade och hedrade. 

Därefter tog jag pappret som hade legat bredvid och placerade allt innehåll från kitteln i pappret och gjorde ett liknande paket av det. Det paketet har jag undanstoppat hemma än.