När man får besökare hemma – Andar & Döingar

En rubrik som kanske talar för sig själv. Inneboende, besökare, nyfikna upprormakare, på trängande släkt och vänner, fiender…inget av det är särskilt ovanligt att få hem, fysiskt levande. Men det kan också vara så att de är av en annan karaktär, av en mer osynlig och obehaglig karaktär. Och det är oftast så vi uppfattar det vi inte kan se ordentligt eller röra, skrämmande och obehagligt. Precis som att mörkret ofta kopplar en till negativa känslor eftersom man saknar kontroll och inte kan se framför sig. Precis så tror jag det är med andar/de döda och besökande släkt och vänner. Och precis som i vanliga livet är en fiende/inbrottstjuv synnerlig ovanlig att få innanför dörren jämfört med inbjudna besökare, men självklart händer även det. Kommer det ett hot innanför dörren är det bra att vara redo med baseballträet och ringa polisen. Men handlar det om en annan slags besökare vore det inte bara onödigt, det vore ohyfsat.

Det är inte helt ovanligt att bortgångna besöker platser de har en särskild kontakt med, eller personer de har ett starkt band till, husdjur är inte heller ovanligt att få hem igen. Eller så har man kanske kallat på någon, det behöver det inte röra sig om andar utan kan handla om andra väsen. De har olika sätt att kommunicera med oss på beroende på hur väl de kan manifestera sig och beroende på vilket förmåga man själv har att uppfatta dom. Det är inte helt ovanligt att de kan komma i drömmar.

Och på den mörkare tiden av året då det är lite tystare i luften och jorden slumrar brukar det öka i annan aktivitet hemma hos folk, de dödas årstid är nu.

Jag tror nog att folk kopplar det mesta av den paranormala aktiviteten de snappar upp hemma som fientlig och skrämmande. Och om det nu verkligen är en fientlig och skrämmande ande alla 10 gånger låter inte särskilt sannolikt. Jag tror det har mer att göra med de känslor man personligen har för fenomenet och inte så mycket med fenoments inneboende natur. Kanske försöker någon höras och synas lite extra för att man ska märka denna någon. Då kan det uppfattas som en störande illasinnad ande.  Och folk är ganska förtjusta att tänka goda andar och onda andar.

I de flesta fall tror jag handlar det om personens känslor som skapar hjärnspöken eller hallucination.

Personligen kommer en släkting  på besök hos mig när saker och ting når en ofungerande frekvens här hemma. Vid kriser och problem visar hon sig. Och då är hon mer påträngande vilket jag har blivit skrämd av stundtals. Men om jag tänker efter; Försöker jag att prata med någon som vägrar att lyssna och tittar bort kommer jag antagligen att höja rösten och tvinga människan att se och ja, det kommer jag antagligen göra som bortgången med. Så kan det vara ibland, de har en sak att berätta och vi vägrar att se och lyssna, utan blir bara skrämda, och när de höjer rösten så kallar vi dit någon som driver ut dom eller låser dom ute. Allt är inte av ondo, samtidigt är inte allt av ljus och kärlek heller. Om det senare är fallet bör man kontakta någon som är professionell.

 

Annars hänvisar jag er till dessa inlägg:

Hur man drar en slutsats om vad som händer hemma

Hur man stillar ett hem

Häxflaska