Det här med drömmar

Vissa menar att vi ibland vandrar på de astrala planen under sömnen där intryck och information kan vara lika svårtolkade som drömmar

Vissa menar att vi ibland vandrar på de astrala planen under sömnen där intryck och information kan vara lika svårtolkade som drömmarHej gott folk!Det är natt och jag kan inte sova, jag vaknade ur en dröm som lämnade mig klarvaken. Det händer ibland att jag drömmer saker som sedan visar sig slå in. Konstigt är det och ofta svårförståligt...men det händer att det visar sig stämma med en sån precision att jag inte kan förklara bort det. Och nu tänker väl ni att jag köper allt jag någonsin har hört talas om eller läst någonstans, ser meningar och förebud i dynga. Men inte, jag är ganska svårflörtad faktiskt och tror på människors agerande och verkan och konsekvens i första taget. Självklart utvecklas jag och lär mig nya saker varge dag, felar och fiser som alla andra dödliga men det händer att jag vet att det är viktigt, och att det på något sätt kommer att bli. Fastän det verkar ologiskt och osammanhängande. Och ibland är totalt oviktigt för mig att veta.Jag tar ett fiktivt exempel:Jag drömmer om att det står en rosa gris i vardagsrummet. Det låter ju som en humorisktiskt fantasifull dröm, eller hur? Men jag har den där "känslan" och några dagar senare får jag en rosa uppblåsbar studsgris i present till barnen som står i vardagsrummet. Det som var konstigt,ologiskt och osammanhängande visade sig vara motsatsen. Och högst verkligt.När vi sover bearbetar och sorterar vår hjärna dagen interyck, tankar och känslor. Vi tänker i bilder och därför kan bildsymboliken som kan variera från universiell till personliga vara otroligt svårbegriplig till klar.

 

Och såhär kan det hålla på, jag får ingen ordning på det. Det har även skiftningar, det har hänt att en ande som var anhörig till en vän tog kontakt via en dröm för att den anhöriga då tyckte vi skulle bli ett gott parti. Det blev som anden sa, men ett parti blev det inte =)

En gång gick jag in i ett slags möte några kvinnor hade, vissa har ju drömmöten och där hamnade jag, det verkade privat och jag kom dit med hjälp av en man som jag ibland möter i mina drömmar, men ej har träffat i verkligheten. Näja en kvinna i midjelångt rakt korpsvart hår bjöd mig på kakor, en annan hade eldrött hår (hennafärgat?) och mer minns jag inte.

Ibland blandas drömmarna, jag går från vanlig sortera-tankar-och-intryck-genom-bildsymbolik dröm till dom som inte verkar vara det. Jag kan ibland känna skillnaden på dom men det är ändå svårt att hålla isär och ibland tolkar jag bara helt fel. Blanda detta med slumpmässiga föraningar (läs föraningar inte deja vu) så får man en härlig sörja. Jag önskar det fanns en instruktionsmanual till allt detta, att den var idiotsäker och lätt att förstå! Klart att vissa mönster förekommer, t ex så är det tätare på vinterhalvåret, kanske för att det finns ett annat lugn i luften.

Det finns teorier om att man ställer om sig i en anna frekvens under sömen och då blir kännslig för andra intryck

Det finns teorier om att man ställer om sig i en anna frekvens under sömen och då blir kännslig för andra intryck

Nu låter det som att jag är lite självgod, har sanndrömmar och föraningar titt som tätt, men så är det inte riktigt. Det går i perioder, och ibland är det glest i flera år. Jag blir bara tokig på det, för det lämnar ett sådant intryck att jag inte kan glömma bort det. Och det är skönt att skriva av sig det. Ett tag undrade jag om jag är medial, men det är jag ganska säker på att jag inte är. För just kommunikationen fattas.

Och nu ska ni få höra någonting riktigt konstigt. När jag har umgåtts med någon ett tag och fått som ett slags band till den personen kan jag på kvällen innan jag somnar höra personen i mitt huvud. Om den pratar i telefon, lyssnar på radion, eller pratar med någon annan. Jag trodde att jag hörde röst-inspelningen som ett slags återupprepande av dagens intryck strax före sömnen. Men när jag kunde höra ett radioprogram på ett  språk jag inte behärskar så väl föll den teorin platt. Det förekommer också sällan och med få personer, men det har hänt. Och även det på ett sätt jag inte kan förklara bort, utan får acceptera.

Så kort och gott, jag drömmer konstiga svårtydade drömmar som ibland slår in, kan känna på mig saker, kan ställa in mig på andra människor så jag hör dom när jag slappnar av, översköljv av känslor, har föraningar av vissa till synes helt betydelselösa situationer. Jag måste vara så knäpp som man kan bli.

Och det låter fruktansvärt knäppt nu när det står svart på vitt, jag bjuder på den och lite lättare om hjärtat går jag och lägger mig nu =)

Sweet Dreams