Pyramid läggning – The Legacy Tarot

Ända sedan jag har fått denna kortlek har den verkligen använts flitigt. Till skillnad från den förra leken jag hade är det lättare för mig att asocciera med denna. Jag har även mejlat Ciro Marcetti och bett om lov att få skriva från boken till svenska som kort- för -kort -inlägg och han hade inga problem med det så nu är det bara tiden som fattas.

Denna läggning är en favorit, ganska tydlig och lätt överskådlig. Här är min senaste läggning med fråga ”hur det artar sig med utbildningen jag har sökt”, om det är ett bra val rent levnadsmässigt.

Första raden står för situationen essens, faktum som är frågan, beroende på om frågan redan har ägt rum visar tidsperspektivet. Frågar du om någonting som redan har ägt rum blir det dåtid men det kan ändå hjälpa dig att se situationen från en annan vinkel och leda till förståelse om varför det blev som det blev.

För mig, eftersom frågan ligger i framtiden, blir det faktum som är nu och fram.

Har ni några tankar på det, kommentera gärna!

Min läggning, pyramiden ska peka med spetsen mot dig.

Faktum av fråganoch essensen av frågan. Det som är.

Faktum av fråganoch essensen av frågan. Det som är.

Prossesen av situationen och möjliga lösningar/vägledning/hinder

Prossesen av situationen och möjliga lösningar/vägledning/hinder

Mål och resultat, här kan man dra ett "stödkort" för att få tydligare svar och förståelse för slutsituationen.

Mål och resultat, här kan man dra ett "stödkort" för att få tydligare svar och förståelse för slutsituationen.