Att binda någon från att göra sig själv eller andra illa

Du Behöver:

1 burk med lock. En klar konservburk funkar bra (barnmatsburk).

Ett fotografi eller en väldigt personlig tillhörighet av personen du vill binda, bäst fungerar det att kombinera fotografi och hår/naglar.

Penna med svart eller rött bläck

Ett band, helst lin, i ursprungbesvärjelsen vitt men jag tycker att man kan anpassa färgen efter behov (som svart tex) eller helt obehandlat.

Havs salt ,ca ½ dl (du kan blanda saltet med en blandninga av örter och gravjord som passar din avsikt).

Peraffin (stearin) i vitt eller ljusvax i en annan lämplig färg. Tillräckligt så det fyller utrymmet i burken du har valt.

Tag fotografiet eller/och tillhörigheten av personen och skriv personens födelsedata,stjärntecken och fullständiga namn på det, (har du hår av personen eller likande kan du inkludera det) rulla ihop det och ta ditt band. Bind bandet nio varv (motsols) och för varge varv gör du en knut samtidigt som du säger ” Jag binder dig *____* från att göra dig själv eller andra illa, som jag säger så ska det bli” (du kan använda andra kraftord eller bön här) under detta är det viktigt att du klart och tydligt i ditt inre ser personen bindningen avser.

Placera knytet i burken och säg ” Jag binder dig *____* med all kraft från moder jord” samtidigt som du häller över saltet så det täcker knytet. Häll över det smälta vaxet och säg ”Jag binder dig *___* från idag och förevigt från att göra dig själv eller andra illa, som jag har sagt så skall det bli, ingenting rår på min magi” skruva på locket och det är gjort.

Begrav burken i riktiningen norr i din trädgård eller ute i nuturen, gärna vid en korsväg eller kyrkogård och berätta inte för någon om vad du har gjort.

Om du väljer kyrkogård så betala andarna en peng som du lägger ovanpå det nergrävda eller kastar bak över vänster axel för att de ska bevara och vakta din trolldom, gå iväg utan att se dig om. Gäller samma vid korsväg. Man kan också be ett träd vakta och förvara, då lämnas en offergåva.

Görs med fördel avtagande eller mörk måne, en tisdag eller lördag vid skymning eller midnatt.

Trot allt är detta en bindning (eller förbannelse om du vill) och man bör inte göra den utan att ha tänkt efter flera gånger och provat andra sätt. Rena dig själv efteråt.